Wybierz swój wymarzony kierunek i spełnij marzenia o awansie, nowym etapie kariery czy zmianie ścieżki zawodowej!
Dzięki IRE zwiększysz swoje szanse na rynku pracy, zdobędziesz praktyczną wiedzę
i cenne kwalifikacje zawodowe.
Nie zwlekaj z decyzją. Zapisz się już dziś.
Pomoc dzieciom z autyzmem w zrozumieniu lekcji, dostosowanie tempa pracy do ich potrzeb, a także zarządzanie wyzwaniami behawioralnymi, to tylko niektóre z zadań nauczyciela wspomagającego. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel wspomagający? Które studia wybrać, aby pracować z dzieckiem z autyzmem? Ten artykuł odpowie na te pytania i wiele więcej.
Nauczyciel wspomagający pełni kluczową rolę w edukacji uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Jak sama nazwa wskazuje, jego zadaniem jest wspieranie tych uczniów, a w szczególności dzieci z autyzmem.
Nauczyciel wspomagający pomaga uczniowi utrzymać optymalną koncentrację, minimalizuje bodźce, takie jak głośne dźwięki, reaguje na trudne emocje ucznia i pomaga mu w regulacji emocji. Przygotowany do pracy z dziećmi z autyzmem, nauczyciel wspomagający umożliwia wielu z nich naukę i funkcjonowanie w środowisku rówieśniczym na lepszym poziomie.
Osoba, która chce pracować w szkole jako nauczyciel wspomagający dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym, powinna posiadać kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej. Specjalność musi być dostosowana do rodzaju niepełnosprawności ucznia. W przypadku autyzmu będzie to np. oligofrenopedagogika.
Jeżeli jesteś świeżo upieczonym maturzystą, warto rozważyć studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika specjalna. Jeżeli jesteś już pedagogiem, ale chcesz poszerzyć swoje kwalifikacje, możesz wybrać studia drugiego stopnia lub podyplomowe na takich kierunkach, jak edukacja włączająca, rewalidacja, terapia pedagogiczna, resocjalizacja, surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, pedagogika osób zdolnych i uzdolnionych, logopedia, pedagogika korekcyjna.
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego oferuje wymienione kierunki w formie studiów podyplomowych, które realizuje się przez internet. Oznacza to większą oszczędność czasu, gdyż nie trzeba czekać na zebranie się grupy osób, potrzebnej do otworzenia kierunku. Tym samym zajęcia rozpoczynają się w terminie wybranym przez słuchaczy, jak również grafik lekcji jest dopasowany do wymagań studentów.
Nauczyciel, który ma ukończone studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki i uprawnienia do pracy z dziećmi autystycznymi oraz ukończony kurs integracji sensorycznej, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym, które ma zalecenie zajęć z integracji sensorycznej.
Nauczyciele wykorzystują różne metody pracy z dzieckiem z autyzmem. Mogą to być metody ekspresji, eskalacji, obserwacji, pokazu (modele, ilustracje), ćwiczeń utrwalających, wpływu osobistego, stymulacji polisensorycznej, czyli poznawania przez dotykanie, patrzenie i słuchanie.
Aby nauczyciel mógł pracować jako tzw. nauczyciel wspomagający, musi posiadać przygotowanie w obszarze jednej ze specjalności pedagogiki specjalnej. Może to uzyskać realizując jednolite studia magisterskie, studia I lub II stopnia na kierunku, który jest zgodny z programem nauczania oraz posiadać przygotowanie pedagogiczne.
Aktywni zawodowo nauczyciele, którzy chcą poprowadzić swoją ścieżkę zawodową w tym kierunku, a którzy nie ukończyli wcześniej studiów z tej dziedziny, mogą w łatwy sposób zdobyć wymagane kwalifikacje zapisując się na kierunek oferowany przez Wyższą Szkołę Kształcenia Zawodowego.
Oligofrenopedagogika z terapią autyzmu to 3-semestralne studia o charakterze kwalifikacyjnym i nadają uprawnienia do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie reedukacji i rehabilitacji osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera.
Cześć teoretyczną słuchacze mogą zrealizować w trybie online – za pośrednictwem efektywnej i nowoczesnej platformy dydaktycznej. Taka forma edukacji to nie tylko oszczędność czasu, ale również możliwość dostosowania tempa nauki do indywidualnych potrzeb.
Studia podyplomowe są świetnym sposobem na rozwój zawodowy nauczycieli. Pozwalają na zdobycie nowych kwalifikacji, a także na poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy z dziećmi z autyzmem.
Praca z dziećmi z autyzmem to wyzwanie, ale również wielka satysfakcja. Wymaga odpowiednich kwalifikacji, które można zdobyć dzięki studiom podyplomowym. Dzięki nim nauczyciel może zdobyć niezbędne umiejętności i wiedzę, aby efektywnie wspierać rozwój swoich uczniów.
Zapisz się online
rekrutacja na rok 2024/25 już trwa.
Zapisz się online
rekrutacja na rok 2024/25 już trwa.