Wybierz swój wymarzony kierunek i spełnij marzenia o awansie, nowym etapie kariery czy zmianie ścieżki zawodowej!
Dzięki IRE zwiększysz swoje szanse na rynku pracy, zdobędziesz praktyczną wiedzę
i cenne kwalifikacje zawodowe.
Nie zwlekaj z decyzją. Zapisz się już dziś.
Nie miało żadnych problemów z uznaniem kwalifikacji po studiach
Uważa, że podniosło swoje kwalifikacje
Podjęłoby ponownie studia w IRE
Edukacja, wspomaganie i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jest elementem pracy rewalidacyjnej z dziećmi, u których zdiagnozowano między innymi autyzm, zespół Aspergera, autyzmu atypowego, dziecięcych zaburzeń dezintegracyjnych i całościowych zaburzeń rozwoju.
Studia pozwalają nabyć wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie prowadzenia terapii i edukacji u osób wysoko-funkcyjnych. Zakres programowy wspiera na poziomie zdobycia nowych umiejętności w zakresie właściwej komunikacji i współpracy ze środowiskiem rodzinnym i wychowawczym podopiecznych posiadających autyzm.
Autyzm i zespół Aspergera to obecnie rozpoznawane i coraz częściej diagnozowane zaburzenia, szczególnie u dzieci. W związku z tym, istnieje rosnące zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie skutecznie wspierać osoby z tymi zaburzeniami.
Studia podyplomowe z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu są odpowiedzią na te potrzeby.
Studia podyplomowe autyzm – Edukacja i Terapia Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu są skierowane do czynnych nauczycieli, absolwentów studiów wyższych oraz specjalistów z zakresu psychologii, logopedii i fizjoterapii.
Głównym celem tych studiów jest rozwój kompetencji w obszarze wyzwalania potencjału rozwojowego osób z autyzmem na każdym etapie edukacyjnym, począwszy od wczesnego wspomagania rozwoju, aż po przygotowanie do aktywności zawodowej.
Program studiów obejmuje szereg tematów, takich jak psychologia i psychopatologia, stymulacja zmysłów i integracja sensoryczna, rodzina w terapii i edukacji osób z autyzmem, pedagogika specjalna, diagnoza funkcjonalna, metodyka nauczania dzieci ze spektrum autyzmu, terapia psychopedagogiczna, problemy komunikacyjne oraz praktyka zawodowa.
Studia podyplomowe autyzm odbywają się w trybie niestacjonarnym, wykorzystując nowoczesne metody nauczania, w tym e-learning.
Zobacz wzór świadectwa ukończenia studiów podyplomowych –> LINK
Celem studiów jest przygotowanie dydaktyczno praktyczne dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w pedagogice specjalnej. Pedagodzy specjalni, którzy pracują z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wykorzystują różnorodne metody i środki dydaktyczne, aby efektywnie wspierać swoich podopiecznych. Jedną z kluczowych metod jest rewalidacja, która ma na celu przywrócenie osobom z autyzmem ich pełnej sprawności poprzez usprawnianie obszarów rozwoju i funkcji, które są najbardziej ograniczone. Zajęcia rewalidacyjne skupiają się na eliminowaniu deficytów w porozumiewaniu się, rozwijaniu umiejętności społecznych oraz pracy nad zachowaniami niewerbalnymi.
Pedagodzy specjalni wykorzystują również różnorodne metody terapii, takie jak terapia behawioralna, terapia oparta na grze, terapia sensoryczna oraz terapia zajęciowa. W swojej pracy wykorzystują również karty pracy, plany działania, teksty literackie, zabawy i gry dydaktyczne, czasopisma oraz słowniki.
Zobacz wzór świadectwa ukończenia studiów podyplomowych –> LINK
Udział w studiach podyplomowych Edukacja, Terapia Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu przynosi wiele korzyści zarówno dla nauczycieli, jak i dla innych specjalistów pracujących z osobami z autyzmem.
Studia podyplomowe autyzm i zespół Aspergera online umożliwiają zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które są niezbędne do skutecznego wspierania osób z autyzmem. Studia podyplomowe rozwiną u państwa także wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, elementy psychologii klinicznej, poznanie spektrum autyzmu a metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej poszerzy Państwa pozostałe zagadnienia ze spektrum autyzmu.
Program studiów podyplomowych obejmuje wiele zagadnień ze spektrum autyzmu i przedmiotów związanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu a świadectwo ukończenia studiów podyplomowych daje kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela wspomagającego naukę ucznia ze spektrum autyzmu.
Zobacz wzór świadectwa ukończenia studiów podyplomowych –> LINK
Absolwenci tych studiów są przygotowani do indywidualnego podejścia do każdego ucznia, zrozumienia ich potrzeb i opracowania odpowiednich strategii wspierających. Studia podyplomowe dają również możliwość uzyskania kwalifikacji do prowadzenia zajęć edukacyjnych i terapeutycznych z uczniami ze spektrum autyzmu. Ukończenie studiów tych studiów daje również świadectwo uznawane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Dodatkowo, studia podyplomowe mogą stanowić szansę na rozwinięcie kariery zawodowej i podjęcie pracy w obszarze edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ielu placówkach oświatowych.
Program studiów obejmuje zagadnienia takie jak: terapia osób z zaburzeniami, metody realizowania wspomagania rozwoju dzieci, przedmioty stosowane w pedagogice specjalnej, zagadnienia związane ze środowiskiem wychowawczym i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi w rozumianym spektrum autyzmu.
Ponadto wykładowcy uczą postaw realizujących potrzeby osób z autyzmem i ich środowiskiem wychowawczym a także prowadzenia zajęć z osobami ze spektrum autyzmu.
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.
<div data-widget=”101376″></div>
<script src=”https://api.ratingcaptain.com/widget_v3/js/0e0142eab15ab0fcf76db1bd62a3cc18″ async></script>
Dzięki temu nie przegapisz okazji do zdobycia nowych umiejętności oraz poszerzenia swojej wiedzy przy jednoczesnym oszczędzaniu.
Z przyjemnością przedstawiamy Ci specjalną promocję na nasze studia podyplomowe, mając na celu wspieranie rozwoju zawodowego naszych słuchaczy.
Promocja ta jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych kształceniem podyplomowym w Instytucie Rozwoju Edukacji, przy spełnieniu poniższych warunków
1. 50% na DRUGI, tańszy kierunek studiów
Aby skorzystać z tej wyjątkowej oferty, wystarczy że zapiszesz się na drugi kierunek w jednym naborze akademickim (nabór letni lub nabór zimowy) oraz złożysz komplet podpisanych dokumentów do 7 dni od daty zapisania się na drugi kierunek
To świetna okazja, by rozwijać się zawodowo i zdobyć dodatkową wiedzę w atrakcyjnej cenie. Nie przegap szansy na podnoszenie swoich kwalifikacji – zapisz się już teraz i korzystaj z tej wyjątkowej promocji!
2. promocja – 100 zł do czesnego w każdym semestrze pod warunkiem dostarczenia do Instytutu Rozwoju Edukacji podpisanych dokumentów w ciągu 7 dni od zapisania się na studia
Dzięki temu już na samym początku procesu rekrutacyjnego oszczędzasz pieniądze, a niższa kwota na czesnym pozwala Ci na regularną oszczędność i zmniejszenie kosztów całych studiów
3. promocja dla absolwentów (wszystkich studiów – podyplomowych też) uczelni Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej (WSH-E) z Brzegu oraz Instytutu Rozwoju Edukacji – 100 zł do czesnego w każdym semestrze
Promocja – 100 zł do czesnego w każdym semestrze oraz promocja dla absolwentów ŁĄCZĄ SIĘ
Powyższe promocje obowiązują od 1 lipca 2024
Rekrutacja zimowa ( start studiów w październiku 2024) – obecnie trwa pierwsza tura naboru.
Zajęcia odbywają się w weekendy ( sobota i niedziela ) w godz. od 8:00 – 16:00. Zajęcia zwyczajowo odbywają się w do 2 weekend.
Warunkiem zaliczenia studiów i otrzymania dyplomu jest zaliczenie wszystkich przedmiotów. Nasi słuchacze nie piszą pracy dyplomowej ani nie muszą zdawać egzaminu końcowego z całości studiów.
Formy zaliczenia przedmiotów:
– Przygotowanie prezentacji na zadany temat
– Obecność na zajęciach
– Aktywność na zajęciach
– Praca w grupach
– Testy jednokrotnego wyboru
Nasza placówka umożliwia przyjęcie osób na kierunki studiów podyplomowych bez wyższego wykształcenia. Takie osoby realizują program zgodnie z wytycznymi i tokiem studiów całej grupy, z którą Wolny Słuchacz pobiera naukę. Posiada dostęp do Wirtualnego Dziekanatu, skąd pobiera informacje o planach zajęć, rozliczeniach, linkach do zajęć itd. oraz uczestniczy w zajęciach na prawach pełnoprawnego słuchacza. Dyplom ukończenia naszych studiów podyplomowych Wolny Słuchacz otrzymać może dopiero po uzyskaniu wykształcenia wyższego i udokumentowaniu go kserokopią dyplomu z uczelni wyższej – licencjatu tudzież magistra.
Osoby, które moga zostać warunkowo przyjęte nabywając status Wolnego Słuchacza muszą spełnić określone warunki:
– realizują studia wyższe na ostatnim roku licencjata, uzupełniających magisterskich bądź jednolitych magisterskich – dla osób chcących uzyskać kwalifikacje w trybie przyspieszonym lub
– nie oczekują uzyskania kwalifikacji a zapisując się na nasze studia podyplomowe i realizując program kursu w całości lub z pojedynczych przedmiotów traktują tok nauki jako dokształcający – dla rodziców dzieci z zaburzeniami, dla nauczycieli w celu przypomnienia, zaktualizowania wiedzy z innowacyjnych metod terapeutycznych i diagnostycznych
Studia podyplomowe są niezwykle cenną i popularną formą podnoszenia własnych kwalifikacji.
Nie musisz jednak pokrywać tych kosztów sam, ponieważ możesz liczyć na dofinansowanie np. z Urzędu pracy, KFS lub BURUrząd pracy
Urząd pracy może sfinansować Ci do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Dofinansowanie to będziesz otrzymywać przez cały okres trwania studiów.
W jaki sposób mogę starać się o dofinansowanie z Urzędu pracy?
W pierwszej kolejności powinieneś udać się do właściwego powiatowego Urzędu pracy, aby złożyć odpowiedni wniosek o dofinansowanie tych studiów (Wiele z Urzędów Pracy ma takie wnioski na swojej stronie internetowej) wraz z wymaganymi dokumentami tj.:
- Dokument który stanowi uprawdopodobienie uzyskania przez Ciebie odpowiedniej pracy – może to być np. oświadczenie przyszłego pracodawcy który informuje o zamiarze powierzenia Ci odpowiedniego stanowiska
- Dokument zawierający informacje o nazwie, terminie realizacji oraz koszcie studiów podyplomowych
Po dopełnieniu wszystkich formalności oraz pozytywnej weryfikacji Twojej dokumentacji podpiszesz umowę
KFS
Drugim źródłem pozyskania dofinansowania jest Krajowy Fundusz Szkoleniowy który powstał, aby wspierać kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników. Jego głównym źródłem jest zapobieganie utracie pracy przez osoby, które nie posiadają odpowiedniego wykształcenia do wymagań dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Z KFS możesz otrzymać dofinansowanie w wysokości:
- Dla mikroprzedsiębiorstw – 100% kosztów kształcenia
- Dla pozostałych firm – 80% kosztów kształcenia
Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. Z możliwości dofinansowania kosztów kształcenia w ramach KFS wyłączone są osoby prowadzące działalność gospodarczą i niezatrudniające jednocześnie żadnego pracownika lub np. pracodawcy zatrudniający wykonawców/podwykonawców na podstawie umów o dzieło. O dofinansowanie należy się starać w urzędzie adekwatnym terytorialnie do siedziby Pracodawcy zatrudniającego danego pracownika .
Nabory wniosków uruchamiane są przez urzędy pracy każdego roku kalendarzowego – najczęściej w marcu. Trwają do wyczerpania środków przeznaczonych do rozdysponowania w danym roku kalendarzowym lub do dnia 30 października.
Dofinansowanie studiów podyplomowych umożliwi Ci pogłębienie wiedzy i zdobycie nowych kwalifikacji dzięki czemu znacząco zwiększysz swoje szanse na rynku pracy. Zapraszamy po więcej informacji!
Przydatne LINKI:
Urzędy pracy (KLIKNIJ)
PARP (KLIKNIJ)
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KLIKNIJ)
Zmotywowani perspektywą lepiej płatnej pracy, awansem zawodowym czy też potrzebami rynku decydujemy się zostać słuchaczem wybranego kierunku studiów podyplomowych.
Liczba miejsc w grupach jest ograniczona co oznacza, że o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby zostać przyjętym na studia należy posiadać minimum tytuł licencjata. ( jeśli nie posiadasz wyższego wykształcenia zobacz punkt wolny słuchacz)
Należy wypełnić formularz rekrutacyjny po kliknięciu w przycisk zapisz się. Przejść przez proces rekrutacji oraz wysłać do siedziby IRE dokumenty rekrutacyjne. ZOBACZ FILM INSTRUKTAŻOWY
Dr Marta Zawichrowska
Specjalizuję się w terapii manualnej pacjentów o zaburzonym napięciu mięśniowym w sferze orofacjalnej (warg, języka, podniebienia miękkiego, żuchwy). Podejmowane przeze mnie działania palpacyjne obejmują także mięśnie szyi i krtani wpływając pozytywnie na proces przełykania pokarmów oraz wspierając komunikację werbalną.
Wioletta Ginter
Pedagożka specjalna, nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeutka pedagogiczna i terapeutka ręki. Pracowała jako nauczycielka współorganizująca kształcenie specjalne dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Aktualnie pedagożka specjalna w przedszkolu i w szkole podstawowej. Szkoli nauczycieli z zakresu pedagogiki specjalnej i edukacji włączającej.. Prowadzi bloga edukacyjnego dla nauczycieli i rodziców, gdzie dzieli się wiedzą, inspiruje, a także recenzuje książki przydatne w pracy edukacyjnej i terapeutycznej. W pracy zawodowej stawia na relację i współpracę.
Izabela Cierzyńska Trener Umiejętności Społecznych, Terapeuta Zajęciowy, Arteterapeutka, Bajkoterapeutka
Przez ostatnie 18 lat eksploruję świat kreatywności i terapii. Jako trener umiejętności społecznych i arteterapeutka, zgłębiam ukryte emocje, szczególnie u dzieci ze spektrum autyzmu. Moja praktyka nie ogranicza się jedynie do wykładów – poprzez praktyczne zajęcia, wykorzystujące sztukę jako narzędzie terapeutyczne, wspieram rozwój osobisty. Moje bajki terapeutyczne, oprócz tego, że bawią, także inspirują i pomagają dzieciom radzić sobie z życiowymi wyzwaniami.
Edyta Kruk – Łakomska
Jestem pedagogiem specjalnym, socjoterapeutą, terapeutą, wykładowcą, w trakcie studiów magisterskich na kierunku psychologia (4 rok nauki).
Od 26 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym oraz ich rodzinami/opiekunami. Od 18 lat kieruję placówkami opiekuńczo – wychowawczymi wsparcia dziennego prowadzonymi przez MOPS Katowice. Pracuje pod stałą superwizją od początku pracy zawodowej, aby w pełni odpowiadać na potrzeby dzieci i młodzieży oraz ich rodziców/opiekunów. W trakcie pracy realizowałam autorskie programy skierowane do dzieci i młodzieży, a także ich rodzin, wspierając ich w prawidłowym rozwoju i realizacji podstawowych funkcji.
Sylwia Wyszyńska
mgr pedagogiki resocjalizacyjnej i ogólnej, oligofrenopedagog, surdopedagog,tyflopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta osób z autyzmem. Nauczyciel dyplomowany z ponad 24 letnim stażem pracy w szkole integracyjnej z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nauczyciel wspomagający w szkole podstawowej oraz pedagog specjalny i rewalidator szkole średniej
Marta Ciecieląg – Mądro jestem pedagożką specjalną, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju, neurologopedką kliniczną oraz terapeutką Integracji Sensorycznej. Dodatkowo ukończyłam studia podyplomowe z zakresu surdopedagogiki oraz terapii i edukacji osób ze spektrum autyzmu. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikację by móc skuteczniej prowadzić terapię dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. Na co dzień pracuję jako nauczyciel / neurologopeda w Prywatnej Szkole Podstawowej i Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym. Prowadzę gabinet terapeutyczny dla dzieci i młodzieży. Moimi zainteresowaniami zawodowymi nieustannie jest DZIECKO, prawidłowości jego rozwoju we wszystkich sferach funkcjonowania oraz ich wzajemny wpływ.
Izabela Bogusz – magister edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogiki opiekuńczej z profilaktyką społeczną oraz pedagogiki specjalnej – edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i z trudnościami w uczeniu się. Ukończone szkolenia m.in. z Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), metody wczesnej interwencji terapeutycznej The Early Start Denver Model (ESDM) oraz PECS – metoda AAC. Pedagog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w której diagnozuje i prowadzi terapię pedagogiczną w ramach terapii w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Zainteresowania to zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza oraz terapia dzieci i młodzieży oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC).
Urszula Górska-Kostrubiec
Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog (pedagog specjalny w zakresie edukacji i rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową ), pedagog specjalny z zakresu edukacji i rehabilitacji dzieci ze spektrum Autyzmu i zespołem Aspergera, terapeuta Integracji Sensorycznej oraz terapeuta ręki.
Praktyk i miłośniczka metod takich jak:
– Metoda Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherborne;
– Metoda Dennisona – gimnastyka mózgu (Kinezjologia edukacyjna);
– Metoda M. Ch. Knillów – Dotyk i komunikacja.
– Metoda Porannego Kręgu – stymulacja polisensorycna – usprawnianie i rozwijanie wszystkich zmysłów, wykorzystując naturalne, przyrodnicze materiały
– 4D – Dzieci Dzieciom Dar Dotyku
Martyna Maciejak
jestem oligofrenopedagogiem i logopedą. Ukończyłam studia z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami oraz kursy doszkalające. Tytuł logopedy otrzymałam po ukończeniu studiów podyplomowych. Doświadczenie zawodowe zdobywałam odbywając staże i praktyki zarówno w ośrodkach zajmujących się diagnozą i terapią dzieci z autyzmem jak i w świetlicach socjoterapeutycznych. Pracowałam w ośrodku zajmującym się terapią indywidualną dzieci z autyzmem a obecnie jestem nauczycielem w Ośrodku Rewalidacyjno- Edukacyjno Wychowawczym we Wrześni. Prowadzę terapię logopedyczną i zajęcia ogólnorozwojowe w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Katarzyna Dobrzyńska-Urbańska
Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie
im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych
z zakresu Psychologicznego Doradztwa Zawodowego i Personalnego
na tymże uniwersytecie. Ukończyłam ponadto Kurs Pedagogiczny
w Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Poznaniu.
Obecnie realizuję studia Psychoterapeutyczne w Polskim Instytucie
Ericksonowskim.
Na co dzień pracuję w Szkole Podstawowej Montessori „Harmonia”
i Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu na stanowisku psychologa
szkolnego, gdzie prowadzę m.in. konsultacje psychologiczne,
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi z trudnościami w nauce
oraz warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego z uczniami.
Specjalizuję się również w prowadzeniu warsztatów dokształcających
dla nauczycieli i pedagogów, m.in. z terapii pedagogicznej. Prowadzę
również konsultacje terapeutyczne z zakresu zaburzeń lękowych.
W swojej pracy stosuję podejście ericksonowskie dostosowane
do indywidualnych potrzeb Klienta oraz terapię systemową.
Studia podyplomowe w dziedzinie pedagogiki specjalnej, skoncentrowane na edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera, mają charakter kwalifikacyjny. Program kształcenia jest zgodny z obowiązującymi przepisami, w tym z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. (Dz.U. 2019 poz. 1450 ze zm.), dotyczącym standardów kształcenia nauczycieli. Ukończenie tego kierunku umożliwia absolwentom uzyskanie uprawnień m.in. do:
a) Klasach IV–VIII oraz szkołach ponadpodstawowych, w tym:
b) Oligofrenopedagoga, czyli nauczyciela osób z niepełnosprawnością intelektualną, w:
c) Wychowawcy w:
d) Pedagoga w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach.
e) Pedagoga specjalnego w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.
f) Doradcy zawodowego w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach.
g) Nauczyciela wspomagającego, zatrudnionego do współorganizowania kształcenia integracyjnego w przedszkolach, szkołach i oddziałach integracyjnych lub wspierania uczniów z niepełnosprawnościami, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym w ogólnodostępnych placówkach, zgodnie z przepisami art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
Absolwenci kierunku otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Kierunek ten umożliwia jego absolwentom zatrudnienie m.in. w: specjalnych, ogólnodostępnych i integracyjnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych i okręgowych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, zakładach poprawczych przeznaczonych dla nieletnich z niepełnosprawnością intelektualną, placówkach pomocy społecznej oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych.
Zapisz się online
rekrutacja na rok 2024/25 już trwa.
Zapisz się online
rekrutacja na rok 2024/25 już trwa.