Wybierz swój wymarzony kierunek i spełnij marzenia o awansie, nowym etapie kariery czy zmianie ścieżki zawodowej!
Dzięki IRE zwiększysz swoje szanse na rynku pracy, zdobędziesz praktyczną wiedzę
i cenne kwalifikacje
zawodowe.
Nie zwlekaj z decyzją. Zapisz się już dziś.
Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu to kierunek studiów, który umożliwi Ci prowadzenie terapii z osobami z zaburzeniami rozwojowymi. Praktyczna wiedza, jaką uzyskasz podczas zajęć, rozwinie Twój warsztat i kreatywność, przez co staniesz się specjalistą w swojej dziedzinie. Poznaj studia podyplomowe z autyzmu dostępne w Instytucie Rozwoju Edukacji i zdecyduj, czy są one dla Ciebie.
Wspomaganie osób w spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera to istotna część pracy terapeuty. Edukacja i terapia dla osób ze specjalnymi potrzebami jest potrzebna w pracy rewalidacyjnej. Wszystko po to, by dbać o odpowiedni poziom rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz podtrzymać umiejętności szkolne. Zaburzenia związane z autyzmem i zespołem Aspergera są coraz częściej rozpoznawane, a skuteczna diagnoza prowadzi do wdrożenia odpowiedniej terapii. W tym celu potrzebna jest wyspecjalizowana kadra, która będzie nieść właściwą pomoc dla danej osoby i jej potrzeb.
Studia podyplomowe z autyzmu i zespołu Aspergera online dają Ci praktyczne przygotowanie do prowadzenia terapii i edukacji osób wysokofunkcjonujących. W programie tego kierunku są zajęcia, podczas których zdobędziesz odpowiednią wiedzę i narzędzia, by współpracować z rodziną i wychowawcami dzieci ze spektrum. Współpraca ze środowiskiem domowym i szkolnym dziecka jest ważna, by osiągnąć lepsze efekty terapii.
Tematy, jakie znajdziesz w programie studiów to zagadnienia z: psychologii, integracji sensomotorycznej, pedagogiki specjalnej oraz diagnozy funkcjonalnej. Wszystkie zajęcia prowadzone są pod okiem wykładowców, którzy są praktykami i dzielą się swoim doświadczeniem. Dodatkowo zdobytą podczas zajęć wiedzę wykorzystasz podczas praktyk zawodowych.
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu to kierunek skierowany zarówno do nauczycieli, jak i specjalistów z zakresu psychologii, logopedii i fizjoterapii. Autyzm i zespół Aspergera to zaburzenia, które wymagają wsparcia na każdym etapie – od wczesnego wspomagania, aż po przygotowanie do aktywności zawodowej. Dlatego ważne jest, by na każdym etapie wsparcie udzielała osoba wykwalifikowana, która rozumie istotę tego zaburzenia.
Osoba, która decyduje się rozwijać zawodowo w tym kierunku powinna cechować się wysokim poziomem empatii i cierpliwości, by skuteczniej wyzwalać potencjał zawodowy u osób z zaburzeniami. Studia podyplomowe z autyzmu i zespołu Aspergera online będą również dobrym wyborem dla osób, które chcą poszerzyć swój warsztat o umiejętność pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami. Poznanie istoty zaburzenia może przyczynić się do skuteczniejszej pracy ze specjalistami, takimi jak fizjoterapeuta czy logopeda.
Celem kierunku jest maksymalne przygotowanie – zarówno dydaktyczne, jak i praktyczne, do pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zespołem Aspergera czy autyzmem. Studia podyplomowe online dają dostęp do wiedzy w każdym miejscu, co daje oszczędność czasu i zbędnych nerwów z powodu niespodziewanych sytuacji w drodze na uczelnię. Dla nauczycieli i pedagogów specjalnych to możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych i zawodowego awansu.
Podczas różnorodnych zajęć na kierunku edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu słuchacze poznają metody i środki dydaktyczne, które mogą później wykorzystać w swojej praktyce zawodowej. Rewalidacja to najważniejsza z tych metod. Skupia się ona na usprawnianiu ograniczonych umiejętności społecznych do maksymalnego poziomu, na jaki stać osobę z zaburzeniem. Umożliwia to większy rozwój umiejętności społecznych, wzmocnienie poczucia własnej wartości oraz samodzielności w czynnościach dnia codziennego.
Studia z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu to kierunek, który przynosi wiele korzyści. Nie tylko zawodowych, ale również tych dotyczących własnego rozwoju. Dlaczego warto wybrać właśnie ten kierunek?
Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu to kierunek, który tłumaczy, jak pracować z osobami ze specjalnymi potrzebami. Profesjonalna kadra ukazuje praktyczny obraz tego kierunku, dzięki temu wiesz, jak wygląda realna praca z osobami ze spektrum autyzmu.
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.
Dzięki temu nie przegapisz okazji do zdobycia nowych umiejętności oraz poszerzenia swojej wiedzy przy jednoczesnym oszczędzaniu.
Z przyjemnością przedstawiamy Ci specjalną promocję na nasze studia podyplomowe, mając na celu wspieranie rozwoju zawodowego naszych słuchaczy.
Promocja ta jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych kształceniem podyplomowym w Instytucie Rozwoju Edukacji, przy spełnieniu poniższych warunków
1. 50% na DRUGI, tańszy kierunek studiów
Aby skorzystać z tej wyjątkowej oferty, wystarczy że zapiszesz się na drugi kierunek w jednym naborze akademickim (nabór letni lub nabór zimowy) oraz złożysz komplet podpisanych dokumentów do 7 dni od daty zapisania się na drugi kierunek
To świetna okazja, by rozwijać się zawodowo i zdobyć dodatkową wiedzę w atrakcyjnej cenie. Nie przegap szansy na podnoszenie swoich kwalifikacji – zapisz się już teraz i korzystaj z tej wyjątkowej promocji!
2. promocja – 100 zł do czesnego w każdym semestrze pod warunkiem dostarczenia do Instytutu Rozwoju Edukacji podpisanych dokumentów w ciągu 7 dni od zapisania się na studia
Dzięki temu już na samym początku procesu rekrutacyjnego oszczędzasz pieniądze, a niższa kwota na czesnym pozwala Ci na regularną oszczędność i zmniejszenie kosztów całych studiów
3. promocja dla absolwentów (wszystkich studiów – podyplomowych też) uczelni Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej (WSH-E) z Brzegu oraz Instytutu Rozwoju Edukacji – 100 zł do czesnego w każdym semestrze
Promocja – 100 zł do czesnego w każdym semestrze oraz promocja dla absolwentów ŁĄCZĄ SIĘ
Powyższe promocje obowiązują od 1 lipca 2024
Rekrutacja zimowa (główna) rozpoczyna się zazwyczaj w czerwcu każdego roku. Trwa do końca października. Czasami, jeżeli są jeszcze wolne miejsca w grupach, rekrutację przedłużamy – otwierając II turę rekrutacyjną, która trwa do czasu wyczerpania wolnych miejsc w grupach.
Rekrutacja letnia (uzupełniająca) rozpoczyna się zazwyczaj w grudniu każdego roku. Trwa do końca marca następnego roku. Czasami, jeżeli są jeszcze wolne miejsca w grupach, rekrutację przedłużamy – otwierając II turę rekrutacyjną, która trwa do czasu wyczerpania wolnych miejsc w grupach.
Zajęcia odbywają się w weekendy ( sobota i niedziela ) w godz. od 8:00 – 16:00. Zajęcia zwyczajowo odbywają się w do 2 weekend.
Warunkiem zaliczenia studiów i otrzymania dyplomu jest zaliczenie wszystkich przedmiotów. Nasi słuchacze nie piszą pracy dyplomowej ani nie muszą zdawać egzaminu końcowego z całości studiów.
Formy zaliczenia przedmiotów:
– Przygotowanie prezentacji na zadany temat
– Obecność na zajęciach
– Aktywność na zajęciach
– Praca w grupach
– Testy jednokrotnego wyboru
Studia podyplomowe są niezwykle cenną i popularną formą podnoszenia własnych kwalifikacji.
Nie musisz jednak pokrywać tych kosztów sam, ponieważ możesz liczyć na dofinansowanie np. z Urzędu pracy, KFS lub BURUrząd pracy
Urząd pracy może sfinansować Ci do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Dofinansowanie to będziesz otrzymywać przez cały okres trwania studiów.
W jaki sposób mogę starać się o dofinansowanie z Urzędu pracy?
W pierwszej kolejności powinieneś udać się do właściwego powiatowego Urzędu pracy, aby złożyć odpowiedni wniosek o dofinansowanie tych studiów (Wiele z Urzędów Pracy ma takie wnioski na swojej stronie internetowej) wraz z wymaganymi dokumentami tj.:
- Dokument który stanowi uprawdopodobienie uzyskania przez Ciebie odpowiedniej pracy – może to być np. oświadczenie przyszłego pracodawcy który informuje o zamiarze powierzenia Ci odpowiedniego stanowiska
- Dokument zawierający informacje o nazwie, terminie realizacji oraz koszcie studiów podyplomowych
Po dopełnieniu wszystkich formalności oraz pozytywnej weryfikacji Twojej dokumentacji podpiszesz umowę
KFS
Drugim źródłem pozyskania dofinansowania jest Krajowy Fundusz Szkoleniowy który powstał, aby wspierać kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników. Jego głównym źródłem jest zapobieganie utracie pracy przez osoby, które nie posiadają odpowiedniego wykształcenia do wymagań dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Z KFS możesz otrzymać dofinansowanie w wysokości:
- Dla mikroprzedsiębiorstw – 100% kosztów kształcenia
- Dla pozostałych firm – 80% kosztów kształcenia
Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. Z możliwości dofinansowania kosztów kształcenia w ramach KFS wyłączone są osoby prowadzące działalność gospodarczą i niezatrudniające jednocześnie żadnego pracownika lub np. pracodawcy zatrudniający wykonawców/podwykonawców na podstawie umów o dzieło. O dofinansowanie należy się starać w urzędzie adekwatnym terytorialnie do siedziby Pracodawcy zatrudniającego danego pracownika .
Nabory wniosków uruchamiane są przez urzędy pracy każdego roku kalendarzowego – najczęściej w marcu. Trwają do wyczerpania środków przeznaczonych do rozdysponowania w danym roku kalendarzowym lub do dnia 30 października.
Dofinansowanie studiów podyplomowych umożliwi Ci pogłębienie wiedzy i zdobycie nowych kwalifikacji dzięki czemu znacząco zwiększysz swoje szanse na rynku pracy. Zapraszamy po więcej informacji!
Przydatne LINKI:
Urzędy pracy (KLIKNIJ)
PARP (KLIKNIJ)
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KLIKNIJ)
Zmotywowani perspektywą lepiej płatnej pracy, awansem zawodowym czy też potrzebami rynku decydujemy się zostać słuchaczem wybranego kierunku studiów podyplomowych.
Liczba miejsc w grupach jest ograniczona co oznacza, że o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby zostać przyjętym na studia należy posiadać minimum tytuł licencjata.
Należy wypełnić formularz rekrutacyjny po kliknięciu w przycisk ZAPISZ SIĘ.
Dr Marta Zawichrowska
Specjalizuję się w terapii manualnej pacjentów o zaburzonym napięciu mięśniowym w sferze orofacjalnej (warg, języka, podniebienia miękkiego, żuchwy). Podejmowane przeze mnie działania palpacyjne obejmują także mięśnie szyi i krtani wpływając pozytywnie na proces przełykania pokarmów oraz wspierając komunikację werbalną.
Wioletta Ginter
Pedagożka specjalna, nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeutka pedagogiczna i terapeutka ręki. Pracowała jako nauczycielka współorganizująca kształcenie specjalne dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Aktualnie pedagożka specjalna w przedszkolu i w szkole podstawowej. Szkoli nauczycieli z zakresu pedagogiki specjalnej i edukacji włączającej.. Prowadzi bloga edukacyjnego dla nauczycieli i rodziców, gdzie dzieli się wiedzą, inspiruje, a także recenzuje książki przydatne w pracy edukacyjnej i terapeutycznej. W pracy zawodowej stawia na relację i współpracę.
Izabela Cierzyńska Trener Umiejętności Społecznych, Terapeuta Zajęciowy, Arteterapeutka, Bajkoterapeutka
Przez ostatnie 18 lat eksploruję świat kreatywności i terapii. Jako trener umiejętności społecznych i arteterapeutka, zgłębiam ukryte emocje, szczególnie u dzieci ze spektrum autyzmu. Moja praktyka nie ogranicza się jedynie do wykładów – poprzez praktyczne zajęcia, wykorzystujące sztukę jako narzędzie terapeutyczne, wspieram rozwój osobisty. Moje bajki terapeutyczne, oprócz tego, że bawią, także inspirują i pomagają dzieciom radzić sobie z życiowymi wyzwaniami.
Edyta Kruk – Łakomska
Jestem pedagogiem specjalnym, socjoterapeutą, terapeutą, wykładowcą, w trakcie studiów magisterskich na kierunku psychologia (4 rok nauki).
Od 26 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym oraz ich rodzinami/opiekunami. Od 18 lat kieruję placówkami opiekuńczo – wychowawczymi wsparcia dziennego prowadzonymi przez MOPS Katowice. Pracuje pod stałą superwizją od początku pracy zawodowej, aby w pełni odpowiadać na potrzeby dzieci i młodzieży oraz ich rodziców/opiekunów. W trakcie pracy realizowałam autorskie programy skierowane do dzieci i młodzieży, a także ich rodzin, wspierając ich w prawidłowym rozwoju i realizacji podstawowych funkcji.
Sylwia Wyszyńska
mgr pedagogiki resocjalizacyjnej i ogólnej, oligofrenopedagog, surdopedagog,tyflopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta osób z autyzmem. Nauczyciel dyplomowany z ponad 24 letnim stażem pracy w szkole integracyjnej z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nauczyciel wspomagający w szkole podstawowej oraz pedagog specjalny i rewalidator szkole średniej
Marta Ciecieląg – Mądro jestem pedagożką specjalną, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju, neurologopedką kliniczną oraz terapeutką Integracji Sensorycznej. Dodatkowo ukończyłam studia podyplomowe z zakresu surdopedagogiki oraz terapii i edukacji osób ze spektrum autyzmu. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikację by móc skuteczniej prowadzić terapię dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. Na co dzień pracuję jako nauczyciel / neurologopeda w Prywatnej Szkole Podstawowej i Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym. Prowadzę gabinet terapeutyczny dla dzieci i młodzieży. Moimi zainteresowaniami zawodowymi nieustannie jest DZIECKO, prawidłowości jego rozwoju we wszystkich sferach funkcjonowania oraz ich wzajemny wpływ.
Izabela Bogusz – magister edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogiki opiekuńczej z profilaktyką społeczną oraz pedagogiki specjalnej – edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i z trudnościami w uczeniu się. Ukończone szkolenia m.in. z Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), metody wczesnej interwencji terapeutycznej The Early Start Denver Model (ESDM) oraz PECS – metoda AAC. Pedagog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w której diagnozuje i prowadzi terapię pedagogiczną w ramach terapii w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Zainteresowania to zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza oraz terapia dzieci i młodzieży oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC).
Urszula Górska-Kostrubiec
Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog (pedagog specjalny w zakresie edukacji i rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową ), pedagog specjalny z zakresu edukacji i rehabilitacji dzieci ze spektrum Autyzmu i zespołem Aspergera, terapeuta Integracji Sensorycznej oraz terapeuta ręki.
Praktyk i miłośniczka metod takich jak:
– Metoda Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherborne;
– Metoda Dennisona – gimnastyka mózgu (Kinezjologia edukacyjna);
– Metoda M. Ch. Knillów – Dotyk i komunikacja.
– Metoda Porannego Kręgu – stymulacja polisensorycna – usprawnianie i rozwijanie wszystkich zmysłów, wykorzystując naturalne, przyrodnicze materiały
– 4D – Dzieci Dzieciom Dar Dotyku
Martyna Maciejak
jestem oligofrenopedagogiem i logopedą. Ukończyłam studia z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami oraz kursy doszkalające. Tytuł logopedy otrzymałam po ukończeniu studiów podyplomowych. Doświadczenie zawodowe zdobywałam odbywając staże i praktyki zarówno w ośrodkach zajmujących się diagnozą i terapią dzieci z autyzmem jak i w świetlicach socjoterapeutycznych. Pracowałam w ośrodku zajmującym się terapią indywidualną dzieci z autyzmem a obecnie jestem nauczycielem w Ośrodku Rewalidacyjno- Edukacyjno Wychowawczym we Wrześni. Prowadzę terapię logopedyczną i zajęcia ogólnorozwojowe w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Katarzyna Dobrzyńska-Urbańska
Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie
im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych
z zakresu Psychologicznego Doradztwa Zawodowego i Personalnego
na tymże uniwersytecie. Ukończyłam ponadto Kurs Pedagogiczny
w Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Poznaniu.
Obecnie realizuję studia Psychoterapeutyczne w Polskim Instytucie
Ericksonowskim.
Na co dzień pracuję w Szkole Podstawowej Montessori „Harmonia”
i Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu na stanowisku psychologa
szkolnego, gdzie prowadzę m.in. konsultacje psychologiczne,
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi z trudnościami w nauce
oraz warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego z uczniami.
Specjalizuję się również w prowadzeniu warsztatów dokształcających
dla nauczycieli i pedagogów, m.in. z terapii pedagogicznej. Prowadzę
również konsultacje terapeutyczne z zakresu zaburzeń lękowych.
W swojej pracy stosuję podejście ericksonowskie dostosowane
do indywidualnych potrzeb Klienta oraz terapię systemową.
Studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej, specjalność Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem , mają charakter kwalifikacyjny. Program nauczania realizowany jest zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450, z późn. zm.), które zostało wydane na podstawie art. 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Absolwenci studiów uzyskują uprawnienia do:
Pracy jako nauczyciel w:
Dokument potwierdzający kwalifikacje
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwenci otrzymują świadectwo zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Dokument ten spełnia wymogi rozporządzenia z dnia 12 września 2018 r. dotyczącego zasad wydawania świadectw związanych z przebiegiem oraz ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791, z późn. zm.), wydanego na podstawie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Dla kogo są te studia?
Studia podyplomowe skierowane są do pedagogów, nauczycieli, psychologów oraz terapeutów, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie pracy z osobami ze spektrum autyzmu oraz zespołem Aspergera.
93%
absolwentów
Nie miało żadnych problemów z uznaniem kwalifikacji po studiach
96%
absolwentów
Uważa, że podniosło swoje kwalifikacje
92%
absolwentów
Podjęłoby ponownie studia w IRE