Wybierz swój wymarzony kierunek i spełnij marzenia o awansie, nowym etapie kariery czy zmianie ścieżki zawodowej!
Dzięki INE zwiększysz swoje szanse na rynku pracy, zdobędziesz praktyczną wiedzę
i cenne kwalifikacje zawodowe.
Nie zwlekaj z decyzją. Zapisz się już dziś.
Studia podyplomowe o kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to doskonałe przygotowanie studentów w zakresie umiejętności diagnozowania neurologicznych, psychosomatycznych i psychomotorycznych podstaw rozwoju małego dziecka oraz związanych z tym psychopatologii i zaburzeń.
Studia podyplomowe wczesne wspomaganie rozwoju dziecka adresowane są do osób:
posiadających ukończone co najmniej studia I stopnia (licencjat) w zakresie pedagogiki, pedagogiki specjalnej, fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej, psychologii;
posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska logopedy;
posiadających przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela.
Zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do diagnozowania, oceny indywidualnych potrzeb dziecka i jego środowiska, projektowania, a także realizacji zadań wieloprofilowego wspomagania rozwoju małego dziecka; nabycie kwalifikacji do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i ich rodzin od momentu wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
uzyskasz kwalifikacje do prowadzenia zajęć w przedszkolach, szkołach podstawowych, ponadpodstawowych oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwentów studiów drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich pozwala na prowadzenie zajęć we wszystkich typach szkół.
Jednocześnie studia umożliwią nabycie umiejętności i zdobycie kompetencji do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w placówkach realizujących takie zadanie np. w:
ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
ośrodkach wczesnej interwencji
przedszkolach: specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz masowych
szkołach: specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz masowych
poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz specjalistycznych
ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz ośrodkach rehabilitacyjnych
instytucjach niepublicznych takich jak :ośrodki, poradnie, fundacje, stowarzyszenia
Praktyki podlegają zaliczeniu (obowiązkowo).
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.