Wybierz swój wymarzony kierunek i spełnij marzenia o awansie, nowym etapie kariery czy zmianie ścieżki zawodowej!
Dzięki IRE zwiększysz swoje szanse na rynku pracy, zdobędziesz praktyczną wiedzę
i cenne kwalifikacje zawodowe.
Nie zwlekaj z decyzją. Zapisz się już dziś.
Współczesne media są znaczącym wyzwaniem w zakresie kompetencji społecznych mediów oraz funkcjonowania mechanizmów reklamy w opinii publicznej, a także wpływania poprzez reklamę na psychikę dorosłych i dzieci. Psychologia mediów i reklamy to tematyka dotycząca zachowań konsumentów, kreowania przekazu reklamowego. Dzięki temu kierunkowi można stosować odpowiednie techniki, aby zainteresować treścią reklamową konkretnych odbiorców, zachęcać do danego działania, przyzwyczajać do marki, by efektywnie sprzedawać usługi i produkty.
Psychologia mediów i reklamy to studia pozwalające na zdobycie wiedzy w zakresie wykorzystywania wiedzy o oddziaływaniu mediów i reklam na konsumentów, zasadach komunikacji społecznej, tworzenia marki i jej utrwalania w nawykach zakupowych, psychologicznych instrumentach reklamy, manipulacji w przekazach medialnych i reklamowych, a także korzystania z technik perswazji, jak i psychologicznych aspektów decyzji konsumenckich.
To również praktyczne zdobycie umiejętności w zakresie tworzenia kampanii reklamowych, prowadzenia badań o zachowaniach konsumentów, znaczenia emocji w przekazach reklamowych, i ich umiejętnemu wykorzystaniu w budowaniu reklamy od podstaw, psychologicznych teorii motywacji a konstrukcji kampanii reklamowych, czy pozycjonowaniu i pomiaru efektywności reklamy. Psychologia mediów i reklamy to także nauka technik sprzedaży w odwołaniu do poszczególnych grup wiekowych i etycznego podchodzenia do wykorzystywania danych pochodzących z kampanii prowadzonych w mediach społecznościowych.
Absolwenci po ukończeniu kierunku Psychologii mediów i reklamy mogą z powodzeniem pracować w agencjach reklamowych, w działach promocji. Sprawdzą się na stanowiskach takich jak menedżer sprzedaży, menedżer komunikacji, menadżer do spraw marki, specjalista ds. kreowania wizerunku, specjalista ds. social media, koordynator kampanii reklamowych, pracownicy działu handlowego, domów mediów.
Studiując psychologię mediów i reklamy zdobędziesz wiedzę o specyfice życia we współczesnej kulturze medialnej oraz wpływie mediów na codzienną aktywność. Poznasz specyfikę tworzenia i testowania przekazów reklamowych z wykorzystaniem pogłębionej wiedzy psychologicznej. Dowiesz się również, jak być świadomym odbiorcą treści medialnych oraz jak ustrzec się przed niepożądanym wpływem przekazu reklamowego.
Psychologia mediów jako nauka wykorzystuje metody i narzędzia badawcze stosowane zarówno na gruncie psychologii, jak i innych dziedzin naukowych, zajmujących się badaniem relacji człowiek – media – technologia. Psychologia reklamy to szerokie pojęcie, które dotyczy wiedzy na temat różnorodnych typowych zachowań, głównych tendencji i gustów, skojarzeń konsumentów oraz wykorzystanie tej wiedzy w kreowaniu przekazu reklamowego.
Psychologia mediów
Psychologia społeczna i poznawcza
Współczesny rynek medialny
Psychologia wpływu
Komunikacja interpersonalalna
Nowe media i technologie
Prawo medialne, reklamy i promocji
Patologiczne formy korzystania z mediów i cyberprzemoc
Social media
Psychologia sprzedaży
Reklama i kreowanie wizerunku
Public relations
Psychologia reklamy
Metodologia badań rynkowych
Metody komunikacji internetowej
Budowanie strategii marketingowej
Zachowania konsumenckie – motywacja i postawy konsumentów
Marketing i komunikacja marketingowa
Brak praktyk
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi.