Wybierz swój wymarzony kierunek i spełnij marzenia o awansie, nowym etapie kariery czy zmianie ścieżki zawodowej!
Dzięki IRE zwiększysz swoje szanse na rynku pracy, zdobędziesz praktyczną wiedzę
i cenne kwalifikacje zawodowe.
Nie zwlekaj z decyzją. Zapisz się już dziś.
Surdopedagogika, będąca integralnym elementem pedagogiki specjalnej, skupia się na edukacji i wychowaniu osób niesłyszących i niedosłyszących. Ten obszar nauki rozciąga się również na rodziny tych osób oraz ich otoczenie społeczne, obejmując profilaktykę, diagnozę i doradztwo dla osób z grupy ryzyka.
Zadania w zakresie rewalidacji w surdopedagogice obejmują:
Metoda migowa to system komunikacji oparty na umownych znakach migowych, które reprezentują różne pojęcia związane z działaniami, rzeczami, osobami itp.
Daktylografia, znana również jako mowa palcowa, jest metodą komunikacji wprowadzoną przez hiszpańskiego mnicha, Pedra Ponce de Leóna w XVI wieku.
Fonogesty są to umowne ruchy jednej dłoni wykonywane na wysokości twarzy mówiącego. Polska wersja tej metody została opracowana przez prof. Kazimierę Krakowiak.
Mowa kombinowana składa się z mowy ustnej w formie graficznej lub dźwiękowej, alfabetu palcowego i języka migowego.
Metoda totalnej komunikacji uwzględnia wszelkie drogi komunikacji (język migowy, daktylografia i mowa ustna).
Metoda ustna, czyli oralna, została opracowana szczegółowo w XVII wieku. Do jej form zalicza się, między innymi, metodę matczyno-słowną (uczenie się mowy ustnej na podstawach fonetyczno-psychologicznych) i audytywno-werbalną (słuchowo-ustną).
Laurent Clerc był jednym z najbardziej wpływowych nauczycieli niesłyszących w historii.
Charles-Michel de L’Épée, znany jako „Ojciec niesłyszących”, wprowadził pierwszy systemowy język migowy.
Edward Gallaudet był założycielem pierwszego uniwersytetu dla niesłyszących, Gallaudet University.
Thomas Hopkins Gallaudet był amerykańskim pionierem edukacji dla niesłyszących.
Jean Massieu był jednym z pierwszych niesłyszących nauczycieli niesłyszących.
Roch-Ambroise Cucurron Sicard był francuskim nauczycielem niesłyszących i dyrektorem Instytutu Głuchoniemych w Paryżu.
Studia podyplomowe z surdopedagogiki oferują możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji i rehabilitacji osób niesłyszących i niedosłyszących.
Surdopedagog to specjalista, który pracuje z osobami niesłyszącymi lub niedosłyszącymi, pomagając im w nauce, komunikacji i integracji ze społeczeństwem.
Surdologopedia to dziedzina nauki skupiająca się na diagnozowaniu, leczeniu i rehabilitacji osób z uszkodzonym słuchem.
Rehabilitacja osób z uszkodzonym słuchem obejmuje różne metody i techniki, które pomagają osobom z upośledzeniem słuchu lepiej funkcjonować w społeczeństwie.
Gallaudet University jest jedynym uniwersytetem na świecie, który oferuje pełne programy akademickie dla osób niesłyszących i niedosłyszących.
Surdopedagogika jest niezbędną dziedziną nauki, która ma na celu poprawę jakości życia osób niesłyszących i niedosłyszących poprzez edukację, rehabilitację i wsparcie. Praca surdopedagoga jest niezwykle ważna i satysfakcjonująca, ponieważ pomaga osobom z trudnościami słuchowymi przekraczać bariery komunikacyjne i rozwijać swoje umiejętności.
Zapisz się online
rekrutacja na rok 2024/25 już trwa.
Zapisz się online
rekrutacja na rok 2024/25 już trwa.